måndag 12 augusti 2013

Project Life v 5

Under försommaren började jag med Project Life. Det är ett sätt att scrappa sin vardag genom att scrappa enkelt och utan 3D-dekorationer ofta i olika slags fotofickor.
 
Då jag har We R Memory Keepers album och fickor till övriga layouter så valde jag deras fotofickor till mitt Project Life.
 
Min tanke och förhoppning är att jag ska scrappa ikapp det här året bakåt och sedan löpande scrappa veckorna som kommer. Jag har börjat gå igenom mina anteckningar, min kalender, facebookuppdateringar och instagramfoton för att, någorlunda, få koll på vad som hänt under delen av året som gått. Det har väl gått så där kan jag erkänna. Vissa veckor verkar ingenting ha hänt utan "bara" jobbat och inte dokumenterat.
 
Här kommer i alla fall vecka 5 2013 - hoppas du finner inspiration från mina sidor :)
 
 
 
 
Materialet jag har använt mig av är både spillpapper som jag skurit till samt även de fina Snap Cards som Simple Stories har. Ordet Vecka samt siffran 5 har jag skurit ut med min Silhouette Cameo. Så himla praktiskt!
 
En bra hjälp på vägen att fota varje dag är fotoutmaningen "FatMumSlim" eller (FMSphotoaday som den också kallas) som finns på internet/facebook och även instagram. Den försöker jag följa så ofta jag hinner och dokumenterar därigenom mycket i vår vardag.
 
Jag har använt mig av följande produkter från Scraphuset:

Tack för att du kikade in och tittade :o))
DT-Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar