måndag 19 augusti 2013

Grattis, grattis!

Idag tänker jag visa ett fint och romantiskt grattiskort som jag har jag gjort. Har inte tänkt på någon speciell mottagare utan jag har gjort det för att "ha på lager" vilket inte är ofta jag har :)
 
 
Som bas till kortet har jag använt mig av Bazzill Kraft cardstock och därefter har jag monterat på olika papper från Maja Design (å så jag älskar dessa underbara papper!).
 
Texten "Grattis, grattis!" har jag skrivit ut på min bläckstråleskrivare på Bazzill cardstock. Fonten heter CK Alis Hand och finns att ladda hem gratis på Creating Keepsakes sida här! Tänk på att den inte innehåller våra svenska tecken; å ä ö. Jag skriver texterna med a samt o och duttar själv dit prickarna vid behov :)
 
EK Tools gör så vansinnigt fina stansar och med en av dem så gjorde jag ett fint "band" som jag satte fast på kortet. Med min "bästa vän" limpistolen satte jag fast en massa olika blommor och dekorationsspröt samt blingade till avslutning lite här o var. Det kan aldrig bli för mycket bling, eller hur?!
 
Jag har använt mig av produkter som du hittar hos Scraphuset.

Tack för att du kikade in och tittade :o))
DT-Helena


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar