måndag 9 februari 2015

Tutorial - Embossing Diffuser Set # 1



Hej!!







Idag tänkte jag visa hur man på enkla sätt kan gör kort med hjälp av Tim Holtz - Alterations Collection - Embossing Diffuser samt en embossingfolder! Jag fick höra att det fanns en önskan om det så då fixar jag så klart. :)

Dessa plattor kommer i tre olika varianter. Oval, rund samt en mindre oval. 



Du kan endera använda stora delen ovanpå din embossingfolder. Då präglas allt utom den del som ej är täckt med plast, eller så använder du den mindre, då präglas endast den lilla delen.  



Sätt in cardstock i foldern. 


 Välj vilken mall du vill ha, jag ville ha just denna präglad överallt utom i mitten. Jag tar alltså bort den runda biten i mitten. Jag fäster ihop plattan och embossingfoldern med washitejp, det är annars lätt att det glider åt alla möjliga håll. Mindre roligt om man har just bara "den perfekta färgen" cardstock kvar att jobba med. ;)


Lägg in det i din stansmaskin. Jag har en Big Shot, så jag använder den tjockaste plattan och den tunnaste. Viker bort den översta med andra ord. Sedan har jag endast en plastskiva ovanpå.
Veva igenom maskinen och plocka oss allt från cardstocken.

Observera att jag här fotade fel antal plattor. Det sa alltså vara en till, den tunnaste måste ligga på plats med.

Se så fint det blev! :) 


Du gör likadant med de andra plattorna. Testa och lek dig fram hur du vill ha dem. 

Några klara kort:




Har du några frågor går det bra att ställa dem här, eller på Facebook så svarar vi så fort vi kan. :)

Kram Lisa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar