måndag 29 december 2014

Julgran anno 2014

Igårkväll, efter jag röjt en del i ateljén, så fick jag sån lust att sätta mig ner och skapa nåt. Lusten fanns där men inte inspirationen.
 
Av min vän, Jeanette, fick jag då en utmaning som bestod i att jag skulle skapa något som skulle vara/innehålla:
* monokromatiskt
* med gesso
* innehöll vimplar
 
Sagt och gjort, skapade gjorde jag och så här blev resultatet :)
 
Med vit gesso på vit slät cardstock och med dekorationer i vit canvas cardstock så blev det en monokromatisk layout. Lite svarta streck och en tunn svart fotomatta som enda avvikande färg.
 
Älskar de fina och användbara små bokstäverna från Basic Grey, likaså de glittriga thickers från American Crafts. Naturligtvis fick vimplarna lite glitterlim på sig :o)
Materialet jag har använt kommer naturligtvis från Scraphuset:
Tack för titten o välkommen tillbaka!
DT-Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar