onsdag 16 januari 2013

Rockefeller Center

 När jag fyllde 40 år i december 2010 fick jag en resa till New York av min man. Det var en fantastisk present och en av mina drömmar skulle gå i uppfyllelse, vilken lycka!
I början av juni 2011 gick resan så äntligen av stapeln och jag njöt av varenda sekund. Allt från bilresan till Stockholm/Arlanda till att strosa omkring i Central Park och njuta av fågelkvittret och se alla vackra brudpar som blev fotograferade där.
Idag fick jag en sån lust att åka tillbaka så jag rusade ner till källaren och begav mig in i min härliga kreativa ateljé. Jag hittade som tur var åt ett foto där jag o maken står på toppen av Rockefeller Center, Top of the Rock, och blir fotad av en av vakterna. I bakgrunden syns många av N.Y's många byggnader och den som syns tydligast är Empire State Buildning. Låååååångt där bak syns Frihetsgudinnan om man tar fram ett förstoringsglas *fniss*


 Jag har använt mig uteslutande av de nya läckra papprena och stickersarket från Kaiser Crafts som passade perfekt i färgerna till mitt foto.

New York är en stad som jag absolut vill återkomma till, om jag kunde skulle jag åka dit en gång om året! 
Privat:
Spets
DT-Helena


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar