onsdag 23 januari 2013

En liten scrapbookingkalender!

Hejsan!

Hittade åt ett gammalt album som man hade små dies i för 100 år sedan, som jag bestämde mig för att modelera om lite. Så det passade mitt syfte istället. Målade med akrylfärg för att dölja den hiskeliga blå färgen. Sedan skar jag till papper, inklade, rev och slet. Flera lager och sedan dekorerade jag!


Jag har använt en helt sjuk mängd med blommor, och du finner nästan alla här i denna kategori.  Det är alla möjliga varianter, dekorerade med lite glitter. Eller. Mycket glitter. ;-) Primas Wood Tickets är fina, och de finns här i webbutiken!!



Insidans första sida! Insidorna täckte jag med Kraft cardstock. Missade attt måla hela insidan, men jaja. Det får duga ändå! :)


Gjorde lite flikar med så att jag får det lite mera organiserat! Anette har mängder med olika minibokstäver här i butiken!
 

Här har jag limmat fast twine, blev rätt så läckert! Två lager på ena långsidan, men ett lager på de andra. Blev ett lite uselt foto, men du ser nog hur jag gjort. Använde en limpistol för att få det att fästa ordentligt och snabbt. Funkar lika bra vad du än bestämmer dig för att använda tror jag, så länge det är smalt nog.




Ryggen fick så klart papper den med, samt en titel.
Jag använde bokstäver från Prima som jag inkade in kanterna på bara. Plättlätt!


Uppslaget på en av flikarna öste jag på med tänkvärda kreativa ord! Kaiser Attitude samt Kaiser Pickled pear. Hittade en del andra ord på mina en miljon alfabeten som ligger som jag blandade upp med.



Baksidan blev enkel, samma papper bara, men i övrigt är den tom.



Det var allt från mig idag!
Hoppas du blev inspirerad!! :) 

Lisa



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar