tisdag 15 januari 2013

Juveler!

Hejsan denna fina tisdag!
Vi har kallt ute, lite bistert är det allt med -20.

Jag har tagit upp en gammal hobby, som legat i träda i ett antal år. Nämligen att göra smycken. Just nu har jag fastnat på armband, och har redan hunnit göra otaliga. Tro vad jag skall göra av alla?? :)

I alla fall så ville jag ju föreviga detta, så ett foto blev knäppt och en layout gjord!

Jag har fått ett makalöst fint DT-paket av Anette och det fanns mycket gott i gott där som jag nu har börjat använda! En mängd med nyheter! :)



Dessa finurliga stickers som fanns på arket gillar jag skarpt! Ser ut som en spetsbård! Snyggt! Den rutiga tejpen är en washitejp. Även den behändig! Släpper rätt så lätt från materialet så länge man inte har pressat fast den, eller har ett poröst undermaterial. Det finns andra varianter i butiken. 

 

Stämpeln är en datumstämpel som jag fick för ett tag sedan. Den tillhör den så populära SMASH-serien. Jag är inte säker på om den finns i butiken, men det går ju att maila Anette och höra efter om man blir sugen på en. 



Dessa ord är inte skrivna med en dymo som man kan tro, utan även de är klistermäårken från arket. Jag älskar dem! Jag gillar allt som kan förenkla mitt scrappande. Det tar nog lång tid ändå, än att jag skall sitta och greja en massa med titlar osv.

Bekväm? Jag? Kanske det... ;-)



Sedan har jag min vana trogen öst på med blommor. Lite olika sorter och här och där. Stansade även ut ett gäng fjärilar som lite utfyllnad. Fjärilar är vackra, likaså mina smycken. :)


Material
Papper från Kaiser Craft - Stickersark samt Attitude Dude
Blommor från bla Primas Silentium, Primas PerlersYou Do´s Treasures samt eget material.
Bling i mängder, bla Halvpärlor i olika färger, och Swirls.
Glittrig dekoration från Prima. Washitejp och Datumstämpel.

Det var allt från mig!
Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar