onsdag 30 januari 2013

Apollotemplet i Side

I juni ifjol var jag och min familj till Side i Turkiet. Det var en fantastiskt avkopplande resa, trots att äldsta dottern gick på kryckor pga en olycka 1 vecka innan.

Nere i gamla Side finns ruinen från Apollotemplet och det är fantastiskt vackert i solnedgången!


Man kan gå jättelänge där nere och fascineras av allt det vackra, speciellt i solnedgången.

Färgerna i fotot matchade perfekt till ett av de nya papprena från Kaiser som finns i shopen.

Jag gillar verkligen när papper och dekorationer från olika tillverkare och kollektioner kan användas tillsammans och det matchar. Här har jag blandat Kaiser med Prima, Reprint, You Do och Bazzill. 

Runt det mönstrade pappret gnuggade jag med en edge scraper för att få ett slitet utseende och sedan chalkade (färgade) jag in kanterna med stämpeldyna från Clearsnap.



Har en förkärlek att sätta knappar inuti blommor som pistiller, gärna tillsammans med snören som knyts av olika slag.

Det material jag har använt mig av finns naturligtvis hos Scraphuset:
Privat:
snören, band, tags, knappar, rosenknopp o pärlstrå

Tack för att du kikade in och tittade :o))

DT-Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar