måndag 26 november 2012

Doptavla till en liten kille

Häromveckan fick jag ett trevligt samtal från en väninna till min mamma. Hon ville återigen beställa en doptavla till mig. Barnet hade redan döpts så det var ingen som helst brådska med leveransen.
En fredagkväll var jag ensam hemma och passade då på att göra klart doptavlan.

Jag började med att måla en ram, med djup, med vit akrylfärg. Både ramen och färgen är från Panduro. (Måttet på ramen är 36 x 36 cm om jag inte minns helt fel.)
Sen skrev jag ut texten "Gud som haver" på slät vit cardstock på skrivaren med typsnittet AncientScript (som finns gratis att ladda ner från internet).

Därefter skar jag till cardstocken med texten på så den blev mindre och satte fast det med dubbelhäftande tejp på en fotomatta, dvs en cardstock som är något större än cardstocken med text så den blev som en ram runtomkring.

Därefter satte jag fast texten på baksidan av ett julpapper från årets julkollektion från Pion Design.

Nu var det dags att dekorera tavlan och jag använde mig då av de underbara stjärnorna som jag gör med stjärnpunchen från Epiphany Crafts, lite bling, blommor, knappar och rosenknoppar.

Så här blev tavlan när den var klar och beställaren blev jätteglad över tavlan, vilket naturligtvis var jättekul!

Det material jag har använt mig av finns naturligtvis hos Scraphuset:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar