söndag 17 november 2019

Julkort med embossade bakrund

Hej!!

Igår var jag på pysselträff med HighCoastScrap i Örnsköldsvik. Precis där Scraphuset håller till. :)
Naturligtvis var jag till butiken och hälsade på. Behövde lite material för att montera stämplar, och hittade då ett urtjusigt set med två olika bakgrundsstämplar av Tim Holtz.



Jag embossade med en genomskinlig embossingdyna samt ett genomskinligt  embossingpulver från Stampendous.  Värmde med embossingfönen tills allt hade smält. Det är viktigt, annars blir inte slutresultatet bra.

När det svalnat tog jag Distress ink i färgen Fired Brick och gnuggade tills allt vitt var täckt, förutom det embossade som naturligtvis förblir vitt.




Stämplade även texten med samma färg. Distress ink ger ett lite ruffigare resultat och ofta inte helt färgtäckande, men gott nog ändå.

Otroligt läcker effekt tycker jag!

Lisa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar