onsdag 30 oktober 2019

Julen närmar sig

Hej!


Det börjar bli dags att förbereda lite inför julen, och jag har börjat tillverka årets julkort. Det var ju träff i Örnsköldsvik helgen som var i High Coast Scraps regi, och jag var där. Roligt att träffa gamla bekanta och pyssla i två dagar. :)



Scraphuset har Prima Marketings wax i olika färger, och de gillar jag verkligen. Vaxet ger en skimrande touch till dina alster. Det fäster på det mesta, och läggs på med endera finger, pensel eller tygbit. Stryk bort överflödet om du får med för mycket färg. Den ger lite olika färg beroende på vilken färg du har på ditt material, så jag rekommenderar att man provar först. Används den på högblanka material kanske man måste fixera med något lack eller så får man grunda med gesso.




Här har jag använt en stencil och borste att lägga på färgen med.  Sedan färgade jag in texten God Jul med fingret innan jag fäste den.




De vita och guldiga prickarna är Stampendous tjocka embossingpulver.

Ha en fin dag!

Lisa
Instagram: @scraplivet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar