lördag 2 april 2016

Decoupage - ljuslykta

Hejsan! 

På HighCoastScrap gav Anette på Scraphuset mig en flaska med Decoupagelim, ett litet vitt prydnadsägg samt en förpackning decoupage-papper med orden: Gör nåt. :)  Ok. Jag testade att dekorera ägget. Det finns i hennes butik, för jag min klant glömde fota det. Sedan gjorde jag en ask med men den blev rent ful. Övningsobjekt kallar vi det. 

Istället så gjorde jag denna ljuslykta nu av en helt vanlig konservburk i glas. Den är vid så jag hoppas verkligen den skall palla med att ha ljus brinnande i den. (det gjorde den) Papperna är synnerligen tunna och lätthanterliga. Se bara till att saxen inte är klibbig av andra limrester då du skall klippa isär pappret. Just sayin... ;) Det går ofelbart sönder och du tänker synnerligen ilskna tankar. Onödigt kan jag tycka.

IMG_4327


Jag penslade lite lim på glaset för att få fast papperet vart eftersom, och sedan limmade jag fast översidan. Man penslar ganska flödigt med lim på ovansidan. Inte för mycket och inte för lite. Det blir ljusblått när det är blött, men det försvinner när det torkat. 


IMG_4337

Bollfransen fäste jag med limpistolen. Det verktyg jag tror jag använder mest faktiskt för övrigt. Har en liten som är perfekt att både ta med och förvara. 

Så iväg och shoppa lite decoupagelim och papper/servetter. Otroligt skoj, och det blir fler alster framöver i bloggen. 

Det var allt för idag!

Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar