torsdag 21 november 2013

Martha Stewart Craft paint

Hejsan!!
 
Redan har det blivit torsdag! Det går undan nu! Snart är det finaste advent! :)

Uppe i Örnsköldsvik visade jag en ljusstake som jag målat när jag höll en demo. Från början var den i halvstygg, läs ful,  mässing och jag tänkte att den skulle få ett nytt utseende. Så fick det bli!




Jag grundade med Gesso, sedan blandade jag Satin Chestnut Brown samt  Pearl Acrylic Paint Mother of Pearl och målade på. Tycker nog att det blev rätt så bra faktiskt! När det hade torkat tog jag en helt vanlig nagelfil och slipade på vissa ställen för att få metallen att skina igenom.  Denna kommer bli rent av ursnygg med tända handstöpta ljus i nu under vintern.
Funderar på om jag inte skall göra den andra ljusstaken i en annan färg. Kan ju vara bra att ha två olika! En vit kanske? Eller en svart med silver? Skall fundera vidare innan jag bestämmer mig.
 
Ledsnar jag på detta är det ju plättlätt att ändra, det är ju bara att måla över!

 
 
 

 DT-Lisa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar