torsdag 9 maj 2013

En receptpärm till sommarstugan

Jag har bestämt mig att det kan vara bra att ha en liten receptpärm uppe i sommarstugan. Jag är kass på att använda recept, men ibland så kan det vara bra att ha de vanligaste sakerna nedpräntade. Det går lite trögt med internet där uppe, så att tro man ska kunna googla recept kan man nästan glömma.

Hade en plastpärm som jag helt sonika klädde med papper från Authentique. Underbara tjocka dubbelsidiga papper. Hittade ett tårtpapper i gömmorna som jag färgade in lite med distressdyna, och sedan stansade jag ut en liten tag på den. En enkel pärm där jag kan samla vissa recept. :)

Hur förvarar du dina recept? Har du pärm eller är de nedhivade i en låda? Googlar du allt? 
Jag är lite nyfiken och vill veta! :)



Materiallista:
Stans liknande min, denna är dock från Tim Holtz/Sizzix

Så, nu vill jag veta hur du förvarar dina recept! :) 

Lisa

4 kommentarer:

  1. Jättefin receptpärm!
    Började så fint sätta in recept i en pärm men kom ganska snabbt av mig så nu har jag en låda full med nerklottrade papperslappar och hittar aldrig åt det jag behöver! Så det mesta får googlas när jag väl ska laga nåt eller baka..

    SvaraRadera
  2. Ingalill, du får göra en ny pärm! Eller flera! En för bak, en för varmrätter osv. :)

    SvaraRadera
  3. Suuuuperfin pärm.

    Mina recept, well... några finns i huvudet, några har jag i en hög i ett skåp i köket på handskrivna lappar. Några av lapparna har jag tejpat upp på insidan av skafferidörren. Några recept tar jag ur kokbok varje gång jag använder dem och ibland googlar jag och skriver av. En del recept har jag lagt i min blogg å det händer att jag tittar där om jag inte minns. Jag är inte så värst bra på att följa recept när jag lagar mat, till bak etc är jag mer noggrann.

    Min sambo däremot... han har en egen databas med snyggt kategoriserat och tjusigt skrivna recept med fotnoter etc. När han ska göra något så skriver han ut ett av sina recept, dvs om han inte redan har ett utskrivet. Jag tror han tänker skaffa sig en läsplatta eller liknande och föra över dem dit.

    SvaraRadera
  4. Du har samma system som jag då Anna. Vissa här, andra där och sedan göra man mycket på fri hand. :)

    Sedan svär man en ramsa om man inte hittar åt det man hade tänkt. :)

    SvaraRadera