måndag 3 december 2012

Julkort

Idag tänker jag bjuda på ett julkort med papper och dekorationer som jag bara älskar.
Sen att kortet går ruskigt snabbt att göra är ju inte heller "fy skam" det heller, eller hur?
 
 
Jag började med att skära till kraft cardstock (mitt favoritpapper) från Bazzill i A5 format som jag vek på hälften så jag fick ett liggande kort.
 
Sen tog jag min nya punch-around-the-page punch från Martha Stewart och punchade utefter båda långsidorna på det beigea pappret (baksidan av det röda pappret) från Maja Design.
Skar därefter ut en bit av framsidan av ovanstående papper och monterade ovanpå det beigea men innan så klippte till en tag som jag fäste mellan de olika mönstrade papprena.
 
En snöflinga, som jag stansa ut med en punch från Martha Stewart, fick bli kortets dekoration och fäste sen en knapp i mitten som fått en rosett av scrappers floss. God Jul texten är stickers från Basic Grey.
 
Voila' klart!
 
Det material jag har använt mig av finns naturligtvis hos Scraphuset:
Maja - Julen är här - Julefrid (fram- och baksidan)
Martha Stewart - Snowflake around-the-page-punch
Övrigt material är privata.
DT-Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar