fredag 12 oktober 2012

Rocking card

 I helgen när vi var i Piteå på pysselträff såg jag fina kort som Catarina från NorthernLightScrappers hade gjort, det var ett sk Rocking Card.

Jag kikade lite på korten och tyckte de var så fina och igår kväll knåpade jag ihop mitt första egna Rocking Card. Snacka om superenkelt men sååå fint.

Så här gjorde jag:

Först klippte jag ut två cirklar ur två olika cardstock, ett vitt som var ca 14 cm i diameter och ett kraft, som var något mindre.


Jag chalkade runt kanterna, bigade och vek sedan cirklarna på mitten.


Därefter monterade jag ihop cirklarna på varandra med dubbelhäftande tejp. Jag gjorde ytterligare en cirkel, av mönstrat papper, som jag fäste ovanpå de båda cardstock cirklarna.


Nu är då själva kortstommen klar så det är dags för det roliga - nämligen att dekorera kortet... Fäst, med dubbelhäftande tejp, den nedre halvan av motivet mot kortstommen

I stället för att stämpla ett motiv och färglägga det så använde jag mig av ett vackert vintagemotiv från Pion Design och dekorerade även med pearlspray, blomma från Prima, papperssnurrblomma från Kort och Godt, en fjäder samt utstansade snöflingor.

Så här blev kortet när jag var klar - fint, eller hur?!


Jag visade även kortet på scrapcafét tidigare idag. Tack till er som kom!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar