tisdag 25 oktober 2016

Tutorial för kexchokladkort!

Ask/kort för kexchoklad!
 
 
 


Idag visar jag ett kort där man har förvaring för kexchoklad. Såg en bild på det på facebook, men det fanns ingen mall med så jag gjorde mig en egen! :)

Cardstock: "9,2 x "6,75

Biga långa sidan vid

2 5/8
3 1/8
5 7/8
6,3/8

En sida blir lite längre, den som hamnar till höger om bigningarna, det är det som skall bli lock. Sätt en liten prick eller så för att minnas att den sidan ej skall limmas.
 


Biga korta sidan vid:

0,5
6,25


 
Vik ihop alla bigningar.
 
 
Vänd på pappret och klipp som jag har gjort,
dvs bort med vikningen på den delen där du har pricken.
Kom ihåg att den sidan, är den som blir lock.
 
 
 
Limma enligt bilden och se till att frontvikningen hamnar ytterst. Det blir snyggast så.
 


 
 
 
Tjoho, vi har kexchokladen på plats! :)
 
 
 
Jag använde självhäftande kardborre som stägning, men magnet torde fungera lika bra! :)
 
 
Nu är det roliga kvar! Dekorera!! :)
 
 
 
 
 
 
Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar